Podzimní Gerlach

10.11.2011 00:31

Prodloužený říjnový víkend a příznivá předpověď počasí s inverzí svádí k výjezdu do hor. Neodolám a vyrážím s Marikou a Evou do V.Tater na Sliezsky dom. Tento je po dlouhodobé a zdařilé rekonstrukci(líp už to asi opravdu nejde, jedině zbourat J) otevřený a nabízí konečně příjemné ubytování pod nejvyšší horou Slovenska.

Na rozlezení a otestování děvčat vybírám část populární hřebenovky z Poľského hrebeňa na Gerlach- Martinovky. Počasí je pěkné ale na hřebeni jsou téměř zimní podmínky, holky přesto výborně lezou a za necelé čtyři hodiny stojíme v Litvorovém sedle. Zítřejší program je tím pádem jasný- dojít Martinovku z Litvorového sedla až na Gerlach.

Ráno se vracíme v našich stopách do Litvorového sedla a přes Litvorovú vežu, Lavínový štít a Zadný Gerlach vystoupíme stylově v den výročí založení Československé republiky na bývalý nejvyšší vrchol Gerlachovský šít 2655m n.m.. Hřebenovka byla nádherná, exponovaná, občas docela i lezení a hlavně to je kus cesty na to, jaké byly podmínky a to, že nic podobného ještě holky nelezli. Takže si konečně vyzkoušeli jak se leze v mačkách po mixech a zjistili, že to docela jde, i když z počátku měli pochybnosti. Do tmy ještě stačíme sestoupit Batizovskou próbou a po Magistrále pak dojdeme v osm večer zpět na hotel.

V sobotu vyrážíme na kratší túru na Bradavicu, kde cestou potkáváme stádo kamzíků kteří nás v klidu pozorují. I tento výstup byl bez problémů a holkám jej zpestřuji kratšími položenými ledy, kde zjišťují co všechno se v mačkách a jedním cepínem dá vylézt.

Neděle je v znamení návratu, auto na nás čeká v pořádku na parkovišti u Novej Polianky a tak nic nebrání návratu. Ještě se stavíme v Demänovskej doline v Jaskyni slobody a obhlídnem skialpové terény pod Chopkom. No a nakonec oblíbený motorest Dechtáre s byryndzovými haluškami, kde je umí opravdu výborně!

Celkově to byl povedený výlet, krásné počasí a pěkné lezení, navíc jsme se ještě seznámili s novými lidmi, takže po všech stránkách super!