Petrovo léto (zatím)

18.08.2011 23:15

Léto.

Pokusím se napravit kritizovaný nedostatek příspěvků a nabízím souhrn dvou výletů a předem se omlouvám za poněkud obsáhlejší povídání.

Začátkem července jsme navzdory nevalné předpovědi vyjeli do Rakouska na čtvrtý nejvyšší vrchol Rakouska, 3674m vysoký Grossvenediger. Cesta otrava, ale to je už nutné zlo, počasí na místě výborné i když pod chatou Kuersinger nás mírný déšť donutí zrychlit. Ráno je ale hezky a tak nejprve po skále a pak po ledovci dosáhneme v poledne plánovaného vrcholu, bohužel, již v mlze L. Další den nás ráno překvapí sněhová pokrývka a tak ustupujeme od plánu na Gross Geiger a jako náhradu vystoupíme na přístupnější  Keeskogel. I následující den se vyplňuje předpověď a počasí se nemění, neradi proto v silném větru musíme domů, do údolí, do pekárny… .

Další, poněkud delší výlet byl na přelomu července a srpna do Itálie. Muzzerone, o kterém jsem měl jen kusé informace mě zklamalo. Nevadí mi spartanské podmínky, ale ty skály co jsem viděl mě nenadchly a k tomu problém s parkováním, spaním, vodou… . Každopádně je tam nádherná krajina a výhled na moře.

Využijeme ale místo a projdeme si Cinqe Terre, což je část Ligurského pobřeží, kde se nachází pět malebných vesnic které v minulosti byly přístupné jen z moře. Teď je z nich bohužel atrakce prvního řádu s davy turistů.

Následně přejíždíme do nám dobře známého Finale Ligure. Tady strávíme necelý týden lezením kratších i delších cest a pojídáním pizzy u „Dědka“ J. Ve volném času si uděláme výlet do jeskyně v Toiranu, kde nás nádherná krápníková výzdoba opravdu ohromila!

Nasyceni skalek přejíždíme do Dolomit. Nejprve se zastavíme v oblasti Rosengarten a ferratou vystoupíme na Kesselkogel, kde Marika překvapila svou vytrvalostí.

Další den obejdeme impozantní skupinu Langkofel, zpočátku nádherné počasí se ke konci změní v déšť a vodopády padající ze stěn nám zpestřují pochod.

U Cortiny d´Ampezzo nám nevalné počasí dovolí vystoupit jen na vrchol Col Rosa a další den obejít zajímavé vodopády v údolí říčky Fanes.

Nečas nás nakonec vyhnal z Dolomit a vracíme se na jih, tentokrát k další oblíbené destinaci- Lago di Garda, kde v zbylých dnech lezeme na plotnách u jezera a dvě delší cesty na Colodri.

Tak doufám, že teď je jasné, že se neválíme jen za pecí ale stále ještě lezeme J!