Podzimní Grossglockner - Peter, Eva, Marika,Jirka,Přemek

07.12.2011 23:04

Poslední listopadový víkend s inverzním počasím a výbornými podmínkami na horách nás vylákal do Alp.  Naše volba padla na nejvyšší vrchol Rakouska- Grossglockner výstupovou trasu Stϋdlgrat, což je krásný hřeben z jihu. Cesta autem byla bez problémů a tak v sobotu odpoledne vyrážíme z parkoviště u chaty Lucknerhaus a po dvou hodinách jsme na winterraumu chaty Stϋdlhϋtte. Ráno se nenecháme vyprovokovat ostatními spolunocležníky k brzkému nástupu a s rozvahou vyrážíme těsně před východem slunce. Krajinově vděčný je hodinový nástup ledovcem pod hřeben kde zouváme mačky a navazujeme se. Výstup zvládneme bez problémů, je to pěkné a exponované lezení s úžasnými výhledy.  Počasí je opravdu nádherné a holky lezou skvěle, takže po třech hodinách stojíme spolu s Přemkem a Jirkou na vrcholu ve výšce 3798 m n. m.. Dáme svačinu,  pokocháme se výhledy po okolních vrcholech a normálkou přes chatu Erzherzog-Johann-Hϋtte sestoupíme zpět do winterraumu. Při sestupu potkáváme naše ranní ptáčata ještě na cestě k vrcholu, což nás utvrdí, že jsme zvolili správnou taktiku a nic neuspěchali J. Sestupujeme pomalu, obdivujeme rozhledy a plánujeme příští lezecké výstupy a skialpové přechody. Večer na chatě svařákem oslavíme výstup a  ráno sestoupíme zpět k autu a ke každodenní realitě.